glögga!

Igår drack jag glögg. Mmmmm.
Egentligen försöker jag förtränga det faktum att julen närmar sig. Jag svär lite över att alla affärer plockat fram julpyntet, trots att det nu är november och därmed lagligt. Snart kommer jag upptäcka att det huxflux blivit andra/trejde advent och då drabbas jag av julklappspanik.
 
Men hur som helst, glögg är så fruktansvärt gott att man nästan borde få dricka det året runt. Sommarpepparkakor och påskmust finns ju (men det är töntigt), varför är då glöggen endast tillåten kring jul?
 
Å andra sidan skulle jag nog bli lite förbannad om de började sälja alla-hjärtans-dag-glögg eller nåt liknande.
 
... men det är gott.

Kommentarer
Postat av: anjelina

allt man äter&dricker innan jul är så gott/doftar:)glögg,lussebullar,pepparkakor..ha en bra dag,kram

Postat av: Jonna

javisst gör det det. mmm, snaaaaart får man börja md lussekatter också. mums.

2007-11-07 @ 16:11:41
Postat av: maria

Oj, vad jag blev jag sugen på glögg.. sjukt gott faktiskt, och alltid lika mysigt att dricka !

2007-11-07 @ 19:44:50
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: Jonna

ja, godast på hela julen tror jag :)

2007-11-07 @ 20:29:34
Postat av: Arafinwe

Det är -INTE- lagligt att julpynta före första advent!

2007-11-08 @ 08:47:19
URL: http://arafinwe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback