- Vi ska ju inte åka hem förän imorgon, EN drink kan du väl ta?

image221Tre cider fick räcka för mig, men det hade nog behövts fler för att få mig sugen på krogen. Dessutom var vi ut på stadt och precis som vanligt kändes det som om man hamnat på ett högstadiedisco på folkan, enda skillnaden är väl att folk betalar för alkohol i baren ist för cola och godis. När de andra sen började droppa av mot Torneå åkte jag hem och lade mig. Gäsp.
 
Nå, nu har jag varit ut med lillasyster och bjudit henne på alkohol. Hade en hemlig önskan om att hon skulle må dåligt idag så att jag skulle få ge igen för de gånger hon mobbat mig när jag legat hela söndagen. Men än så länge verkar hon bara vara väldigt trött.
 
Idag åker vi till Umeå igen.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
- Du en såndär drink innehåller åtta promille, det kan jag inte köra på sen.
- Är man inte död vid åtta promille..?
- Eheheh, nej, man räknar såhär: låt oss för enkelhetens skull säga att en person väger hundra kilo, åtta centiliter av det är åtta tusendelar, alltså åtta promille.
 
Jag behöver nog inte säga vilken film jag och Amanda kollat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback