receptblogg

Min bästaste bästa frukost just nu består av:
1 dl havregryn (sjäääälvklart fiberberikade)
2 dl vaniljyoghurt/ skogsbärsfil/ något liknande (sjäääälvklar helt utan socker och fett och allt)
Hallon och blåbär (sjäääälvklart plockade ur mina egna odlingar på balkongen... eller frysta från ica)
 
Och så blandar man ihop havregrynen och yoghurten/filen kvällen innan och låter den stå i kylen under natten. Värm blåbären och hallonen i micron och häll dem på geggan. Ät med liten sked så det räcker länge :P
 
Gott! och bra eftersom jag inte längre klarar av att äta vanlig havregrynsgröt på morgonen utan att känna mig illamående. Förut var ju gröt bland det godaste som fanns (ok, lätt överdrift), men man lessnar tydligen efter att i stort sett ha ätit samma frukost i nåt år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback