Mina idrottskarriärer, del 2

Karatetiden
 
image119 
 
Jag har nog påstått att jag i alla fall fick gult bälte i karate, men jag undrar om det inte är något jag hittat på för att inte känna mig sämst. Det kan mycket väl hända att mitt bälte bara hann bli halvgult innan jag lessnade. (Eller vänta nu, är det orange som kommer efter vitt? Jag vet inte ens vad jag hade för bälte.)
  
Vad minns jag från karatetiden då? Jo:
- En av tjejerna var kär i tränaren (som var en fullvuxen karl).
- Jag var kär i en kille som tränade karate (kände jag honom? Neeejdå)
-  Man skulle ligga i en ring på golvet och sedan spänna magen medan de andra GICK på oss. De vuxna lät förstås bli att trampa på oss barn. Här hade vi snackat traumatisk upplevelse annars.
-   Man räknade på japanska (för det är väl inte kinesiska?) och det lät ungefär: itch, ni, san, chi, gå, råck, hich, hach, kou, jou. Japp, exakt så lät det. Och man satt på knä och bugade och hade sig. Mycket coolt.
-  Bältet skulle inte knytas hur som helst. bah.
-  Man övade på kator.  
- Byxorna kändes för korta (ja som på bilden)
 
 
Varför kunde man inte hålla sig till en sport när man var liten? Jag är övertygad om att jag hade haft svart bälte om jag fortsatt med mitt karatande, och det hade då varit något att skryta med! Jag hade själv varit imponerad. Istället fick jag ett vitt bälte med gult i mitten. Som ett ägg ungefär. Det är inte särskilt respektingivande.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Får man "önska" nån idrottskarriär? Jazzdansen :) hihi. För visst gick du väl på den? Usch, det är nästan tragiskt... mindre än 4 timmar till det sista step-dancepasset på flera månader. buhu :(

2007-05-10 @ 13:28:50
Postat av: Jonna

Men oj, jazzdansen hade jag helt glömt bort! tur att du påminner mig :)
mmm, det är tråkigt. ska vi ha avslutningsfika sen? nej förresten, vi har kombinerad step-avslutnings-eurovisions-semifinal ist tycker jag.

2007-05-10 @ 13:58:13
Postat av: ef

ichi, ni, san, chi (eller yon), go, roku, chichi (eller nana), hachi, kyuu, juu.

Men du kom ihåg rätt bra ändå! ;)

Postat av: Jonna

ja stajla med sin japanska kan man kanske inte försöka sig på när det finns folk som kan på riktigt :P
men glömma det helt kommer jag nog aldrig, vi hjärntvättades :0

2007-05-10 @ 20:47:15
Postat av: ef

Hehe. ;)

Hah, oj, jag har stavat fel där uppe. Fyra stavas shi och sju shichi. Det är svårt att stava japanska med svenska bokstäver ändå. ;(

2007-05-10 @ 22:09:23
URL: http://eatfrog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback