läslust

image130

Nu har de lagt ut massa c-uppsatser på kurswebbgrejen, och jag vet vem jag ska opponera på när, var och hur. Men det hela hade blivit så mycket lättare om uppsatsen jag ska opponera på också var utlagd. Jaja. Den dyker väl upp nångång, hoppas jag.
 
Undertiden kan jag roa mig med att läsa vanliga böcker. Ni ver sånadär som inte nämner varker Durkheim, Weber eller Marx, och som inte är utgiven av studentitteratur i Lund och som inte tar upp strukturfunktionalism eller intervjutekniker eller produktmomentkorrelationskoefficienten eller mikro och makro. Det bästa med sommaren är nästan (nästan) att man kan läsa vanliga böcker utan att få dåligt samvete.
 
Igår läste jag Mikael Niemis "Mannen som dog som en lax" och kände mig genast väldigt tornedalsk, ja nästan patriotisk. Och önskade att jag också kunde prata meänkieli (ok, vanlig finska skulle duga alldeles utmärkt) och funderade på om römppäviiko kanske skulle vara värt att besöka.
Idag läser jag Martina Haags "Martina-koden" och är inte alls särskilt sugen på att åka iväg till Pajala längre. Imorgon funderar jag på att börja med Stieg Larssons "män som hatar kvinnor". Får se hur den påverkar mig...

Kommentarer
Postat av: mor

stuga-tomas har propagert för Stig larssons böcker, så jag känner att jag bara måste få tag i en..

2007-05-24 @ 21:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback