Hilfe, bitte.

Hur städar man en balkong?
De där jä*la fågelskrällena har skitit ner hela balkongen och det är inte mysigt alls. Men om jag skurar, kommer inte allt skitvatten rinna ner på de inglasade balkongerna (pensionärskuvöserna som A kallar dem) under mig? Jag kommer ju bli vräkt på fem röda...
 
Men nu när jag tänker på det så har jag nog ALDRIG sett någon gå in i eller ut ifrån någon av lägenheterna på våningen under oss. Märkligt. Vi har ändå bott här ett år. Har de dött tror ni? Kommer det stå om våran trappuppgång i aftonbladet inom en snar framtid? "Dödsvåningen"? Njä, vi borde kanska ha känt lukten för ett bra tag sedan.
 
Tillbaka till ämnet; hur rengör jag min balkong?

Kommentarer
Postat av: Micke

När det är fint väder löser jag fågelproblemet met att ha dörren öppen och låta min hund husera där.

Du kan ju bjuda in lite polare till balkongfest, bjuda på lite månsken om de lovar att ta med sig städhandskar. Folk är ofta dumma så när det nalkas gratis mat eller sprit så gör de/jag vad som helst.

Postat av: Fredrik

Högtryckstvätt och lite elaka skratt till pensionärskuvöserna nedanför är the shit! :)

2007-05-02 @ 16:29:31
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

Micke: Trodde att du skulle säga att du lät hunden städa upp efter fåglarna, men okej :) synd att jag inte har någon hund då. Problemet är väl inte att jag inte får någon att göra jobbet, jag kan göra det själv. jag är bara rädd att grannarna ska bli arga när det börjar rinna massa skitvatten ner för deras nyputsade rutor.

Fredrik: måste jag köpa en högtryckstvätt för att få rent på min lilla balkong? huh, jag kommer gå back ganska rejält och få användning av den max 2 ggr per år :)

2007-05-02 @ 19:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback