Fredagsfyran v.20-07

Tema: Tandläkarcheck


1) Vad har du för känslor inför ett tandläkarbesök?
Förut var det inte så illa, man slapp betala, jag brukade inte ha hål i tänderna, bananlack var gott och sådär. Nu däremot... sist hade jag säkert tusen påbörjade hål, och detta var minst två år sedan. Dessutom kommer man få betala dyrt för eländet. Gaaaah, jag vågar inte ens boka tid!
 
2) Hur ofta byter du tandborste?
Det säger jag inte. För det sker inte varannan månad, eller hur ofta det nu är man ska byta... usch måste nästan göra det idag.


3) Hur bra/dålig tandhälsa har du?
Det är nog upp till tandläkaren att bedöma, men dit vågar jag ju som sagt var inte gå...


4) Brukar du ljuga för tandläkaren (t.ex. påstår att du äter mindre godis än du gör)?
Angående vad jag äter eller dricker, nej. Däremot lovar jag alltid tandisen att börja använda tandtråd. Sedan gör jag visserligen det, i en vecka ungefär. Det tar ju sån tiiiiid. Och man böjar blöda i hela käften.
 
Fredagsfyran


Kommentarer
Postat av: Peter Mattsson

Hoppeti!
Kul att läsa om din tandläkarcheck. Jag har i många år försökt att använda tandtråd men inte lyckats. Men nu funkar det kanon och det tar INTE mycket tid (allt är ju relativt)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback