"sport" vs. sport

image105
R går omkring och gäspar och försöker hålla sig pigg genom att dricka extra starkt kaffe, 04.15 steg han upp för att se på formel1. Vad som är grejen med formel1 kommer jag nog aldrig att förstå. Det kör och kör och kör och så byter de däck (hur många sekunder tar det?) och sen fortsätter de köra. Och hur tusan kan det vara så mycket pengar i den "sporten"? Åh jag avskyr ljudet av formel1. Och jag avskyr formel1-helgerna då tvn blir ockuperad.
 
Nej tacka vet jag bollsporter, innebandy till exempel. Sitter och försöker välja mellan Dalens och IKSUs match idag. (Dalens blev det)

- Alltså förlåt mig, men innebandy är en ganska tråkig sport, säger R som inte alls vill följa med och titta på matcherna.
 
Nej, vi förstår inte riktigt varandra.


(Jäkla webblogg. jag vill inte ha texten centrerad! Det är fuuult!)

Kommentarer
Postat av: ef

Titta på innebandy? Sviiiintråkigt. ;)

Postat av: Jonna

Pfft, det är det ju inte alls. Jag kan hålla med om att innebandy är en ganska dålig tv-sport, det blir som inge spännande då. Men på plats är det minsann bra :)

2007-03-18 @ 13:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback