Fredagsfyran v.13-07

Tjohooo, det är fredag! och ett lite mindre tjohooo: jag sitter i datasalen i bvh och försöker skriva.
Vi tar en snabb paus för en fredagsfyra, det var faktiskt vääääldigt länge sedan sist!
 

Tema: Plötsligt


1) Om du plötsligt kunde prata ett språk (förutom svenska) flytande, vilket skulle du välja?

Jag ska inte välja finska, trots att det grämer mig att jag inte lyckats lära mig det trots 20 år i Haparanda och trots finsk pappa och trots finska syskon o.s.v (hur lyckades jag?). Men finska är inte särskilt coolt, förlåt. Så jag väljer spanska.
 
2) Om du plötsligt kunde förvandla dig till vilket djur som helst (och tillbaka), vilket skulle du välja?
Delfin, så jag får simma fort. Eller nej fågel vore kanske bättre, så man får testa flyga.
 

3) Om du plötsligt kunde frambringa en nu levande person till dig, vem skulle det vara?

Någon som har lust att sitta brevid mig och skriva helhalva c-uppsatsen åt mig. pliiis? mamma?
 
4) Om du plötsligt kunde se in i framtiden, hur långt skulle du vilja se då?
Jag skulle vela se nästa lotto-resultat. Goodbajs CSN! Hello splitternya dator!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag skulle tveklöst vilja kunna prata franska. Det låter så vackert, flytande och passionerat. Jag tror till och med "jag måste gå och skita på hemlighuset" skulle låta vackert på franska...

Postat av: Jonna

jaaa, franska skulle väl vara tufft (tufft?!?) att kunna, mest för att det låter så jäkla komplicerat... det låter ju inte ens som ord! fast då vore de där asiatiska språken också häftigt... synd att man inte är något språkgeni (för det är jag ju uppenbart INTE).

2007-03-30 @ 22:03:08
Postat av: Fredrik

Mina gamla grundskolelärare sa alltid att jag var ett språkgeni. Jag tyckte dom var knäppa i huvudet och blev medicinsk forskare istället.

Fast jag har ganska lätt för språk, säg det inte bara åt nån.. *sschhh*

2007-03-30 @ 23:33:41
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

lätt för språk, vilken lycka. allt jag kan är att rabbla tyska prepositioner. durch für gegen ohne um aus bei mit nach seit von zu ...blablabla... zwischen!
men medicinsk forskare, det är ju inte illa pinkat det heller :)

2007-03-31 @ 10:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback