stensvårt

image140 
Att kunna stenografera skulle vara ganska king. Särskilt när man är student och måste gå på föreläsningar där man aldrig hinner anteckna mer än massa halva meningar och sen inte har den blekaste om vad föreläsaren egentligen sade. Besatt jag denna kunskap skulle kommande kurser gå som en dans, det är jag övertygad om. Desstom skulle jag kunna sälja föreläsningsanteckningarna dyrt (efter att ha översatt dem). Och så skulle det vara lite coolt också, mormor skulle nog bli impad iaf.
 
 
Så, till hösten skulle det vara ganska bra om jag hade lärt mig det (helst utan att jag behöver spendera någon tid alls på att träna). Synd att det verkar omöjligt att lära sig på mindre än en tioårsperiod.
Alfabetet var inte att leka med, allt ser ju precis likadant ut. Streck och små kråkor. En bit kaka.
 
Och på bilden kan det stå vad faaaaaan som helst. Fråga inte. Jag har bara snott ett urklipp från nån stackare som förmodligen känner sig kränkt just nu.

Kommentarer
Postat av: Ullis

jaaa, en utmaning kan ju vara att lära sig det kyrilliska och arabiska alfabetet och stenografera på samma gång..... undrar om man dör av för att hjärnan kokar över....

Postat av: Jonna

jag skulle nästan tro det, ja.

2007-06-05 @ 18:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback