pennproblem

Dagen snälla:
 image159
En man som jobbar på ica var in för att lämna tillbaka en vara som inte funkade som den skulle (ovanligt). Bad honom skriva under ett återköpskvitto men hittade ingen penna.
- Äh jag har en här i fickan, sa han tillslut och plockade upp en som det stod ica på.
- Ja vi har nog inga fungerande pennor i hela huset, suckade jag.
- Nå, du kan få den här. 
 
Så nu har jag äntligen en penna att ha på jobbet. Det står ica maxi på den och den fungerar och är jättefin. Jag ska vara rädd om den. Hos oss verkar pennor ses som en onödig lyxvara som man lika gärna kan låta bli att köpa in för att spara pengar. På ica verkar de däremot leva i lyx och överflöd, säkert har de färsk frukt i fikarummet också. Lyllos dem.
 
(hej det blir bara jobbrelaterat bloggande nu, jag gör ju inget annat)

Kommentarer
Postat av: lisa

HAHA jag älskar att läsa dina konsumbloggar. alltså ÄLSKAR jag skrattar varje gång...petteros no tre? tooosen tack ska du hae!

Postat av: Jonna

ja, och sen kommer finnarna och vill ha tusen dosor röda laaaget :)
men det är nog mkt roligare när man känner igen sig kan jag tro... folk som aldrig jobbat i affär tycker kanske inte det är riktigt lika kul :P

2007-07-08 @ 21:36:37
Postat av: Kajsan

att hitta en penna på jobbet är som att hitta en nål i en höstack. Ja jobbar i en drive på max hamburgare och får cirkus 5pennor dagligen av folk som tröttnar på att ja springer o letar pennor haha :) Fint med systembolaget pennor på hamburgar-resturangen :D

2007-07-18 @ 23:28:38
URL: http://johanssonkajsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback