lördagslista

Jag har tråkigt, då är listor bra. Den här verkar många svara på idag, men tuuusan vad lång den var. jag rationaliserar nog bort hälften av frågorna...

Vilken svordom använder du mest: F*n. och diverse finska ord. Voi perunalimppu är enligt mamma en bra svordom. ja, potatislimpor är ju inte att leka med.
Äger du en iPod: Jaaaa, min uuunderbara, söta, lilla, gröna nano.
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Gud nej, jag har yllesockar om det inte är minst 15 grader varmt.
Var köper du dina matvaror ifrån: ICA. Men är jag hemma känner jag att jag måste handla på prix konsum coop extra. får inte svika dem.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Ta bilden! Det är ingen idé att fota mig, jag blundar alltid/ ser drogad ut. suck vad trist. det finns aldrig bra bilder på mig.
Har någon någonsin kallat dig lat: Säkert (mamma?)
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Justin Timberlakes Fururesex/Lovesounds
När var senast någon stötte på dig: Oj, det minns jag inte. nån gång när man varit ute på krogen kanske? vilket ju inte händer allt för ofta. jag är en dålig student.
Vad åt du till middag: Pizza. Uff, nu har jag riktigt ont i magen och kan knapps sitta upp
Kan du vissla: Ja, men inte busvissla. Jag har som glömt att öva på det... eller så gav jag helt enkelt upp.
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Jajjemän! Haparandaborna kan tacka mig för att badhuset finns kvar. vi som engagerade oss i det borde utnämnas till hedersmedborgare!
Vem var den sista som ringde dig: R, som satt i bilen och väntade på mig.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Jättelänge sen sist, men bergochdalbanor brukar vara kul, men de behöver inte vara för läskiga och snurriga.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Jag är tråååkig, så vad skulle de egentligen kunna prata om?!
Tittade du på tecknat när du var liten: Krambjörnarna var en bra film.
Hur många syskon har du: 4
Är du blyg inför det motsatta könet: Ibland.
När flög du senast: Det var nog lääänge sedan... men nästa fredag ska det flygas igen! tjoho! på internet står det att jag inte kommer få ta med mitt armborst på planet, damn!
Läser du för skojs skull: Om jag hinner, men mest blir det kurslitteratur. det är inte alltid skoj.
Pratar du några andra språk: engelska. Läste tyska i 3 år, men minns nästan inget. Läste sedan spanska 3 år och minns om möjligt ännu mindre från det. På något underligt sätt har jag dessutom lyckats att inte lära mig prata finska trots finsk pappa och 20 år i haparanda. bra jobbat!
Har du gråtit offentligt: Tror inte det.
Har du en stationär dator eller en laptop: Jag har en laptop som surrar och brummar så man får ont i huvudet. Undviker att använda den och sitter istället vid R:s stationära.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Nej. tidigare ville jag, men inte längre (puuuh vilken tur att jag avbokade tiden hos tatueraren då!)
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Jooo ;)
Kan du kasta macka: Jag är dålig på det, men det funkar ibland.
Vad har du med dig in på bion: Vatten. och kanske popcorn någon gång...
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: NK? Keijo var bäst :)
Vilken är din favoritdrink: Jag är tjejig och gillar mjölkdrinkar.
Äter du frukost dagligen: Havregrynsgröt varje morgon!
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Förra terminen var luuuugn. denna vecka hade jag för första gången under min tid här vid universitetet skola mellan 10-15. Det var tungt. Sedan går det alltid nån timme på IKSU. efteråt är det hem och laga mat och plugga.
Vilken är din favoritfrukt: vattenmelon. och blodapelsin. och druvor. och nektariner. och...
Hur valde dina föräldrar ditt namn: - Vi döper henne till Julia? - Neeeej, jag vet en häst som heter så. - Jaha, då döper vi henne till Jonna då, efter våra bekantas golden retriever.
Gillar du senap: Usch nej... bara i ärtsoppa.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Jag vill tro att jag skulle våga...
Tycker du om att krama folk: Njaaaaa. R, mina syskon och föräldrarna kan jag krama. Annars är jag inte sååå mkt för kroppskontakt.
Skulle du säga att du är trendig: Kjol på byxor är coolt.
Äger du en digitalkamera: Ja, en som jag vill byta ut. efter att vi köpt en ny tv. och jag skaffat en ny dator. och... ja den får nog hänga med ett tag till.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Jar-jar Binks!
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej, inte efter att jag ätit. men efter att jag sett på dokumentärer där de trycker in 100 grisar och 75 kor i en liten lastbil och låter de stå där i flera dygn utan vatten däremot...
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Axel. tack för att jag blev tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback