Beck is back

43 svenska långfilmer hade premiär under 2006, sade de på SVT.
- Ja, och 34 av dem var Beck ... och några Wallander, suckade R.
 
Det är kul med svenska filmer tycker jag, R håller inte med utan vill bara se tusenmiljonersproduktioner från Hållivod. Men visst, jag tycker nog också att det räckte med de 16(!?!?!?!?) Beck-filmer som kom för några år sedan. Vi såg allihop mååånga gånger under somrarna. Mannen med ikonerna vad sämst och mannen utan ansikte var en av de bättre. Mannen som bestämde att man skulle fortsätta göra beck-filmer borde bli av med jobbet.

Kommentarer
Postat av: ef

Svenska filmer suger. Fett. Jag har inte sett någon bra svensk film sen... ja säg det.

Hollywood-produktionerna är inte särskilt mycket bättre. Fan vad det har blivit svårt att få se bra film nuförtiden. Jag gillar lite smalare udda filmer, gärna från asien. Där vågar dom ta i, istället för att försöka göra alla i publiken nöjda, vilket inte går.

Postat av: Jonna

bra svenska filmer? sällskapsresan! ;) och Kopps som god tvåa... hehe.

2007-01-20 @ 19:39:07
Postat av: Fredrik

Kopps måste gå till historien som en av den svenska filmhistoriens mest sorgliga tillslag. Bottenskrap.

Beck är en klassiker (med Haber och Persbrandt, annars får det va) fast den absolut bästa och i helt egen liga spelar "Drömkåken". Det är film det!

2007-01-21 @ 01:09:58
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

Näää, kopps är ju ganska rolig, om det inte vore för slutet då det bara blir pinsamt jobbigt...
Beck hade funkat bättre om det inte vore för att tv4 envisas med att visa alla filmerna minst en gång i halvåret.
men gud, jag glömde ju den bästa svenska filmen någonsin, YRROL! åh. jag kan den utantill baklänges. nästan.

2007-01-21 @ 12:15:50
Postat av: jossan

älskar beck filmerna ! <3

2007-08-03 @ 11:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback