gårdagen är förbi

Att bara äta en enda semla på fettisdagen är ju nästan som att slösa bort denna viktiga dag. Jag borde ha passat på och köpt fler.
Men, får man äta semlor dagen efter? Julmat äter man ju i flera veckor efteråt för att få slut på eländet. Nu har ju jag tyvärr inget enormt semle-lager här i lägenheten, så det funkar kanske inte. (Men säljer affärerna dem idag också?)
 
Efter detta resultat på expressens kunskapstest är jag ju nästan värd en till.
resultat
 
Adolf Fredrik kan slänga sig i väggen, jag är den nya semlekungen. Visserligen gick det ju inte så bra för hans majestät Adolf Fredrik. Så det är kanske säkrast att passa sig för de där gräddbakelserna trots allt. Jag får ta en frukt istället... yeah.
 

Kommentarer
Postat av: Vän av ordning...

Semlor äter man fom fettisdagen varje tisdag fram till påsk, enl tradition.

2007-02-21 @ 13:27:32
Postat av: Sandra

På tal om kungar... checka in det här: http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=50817&arkiv=False&city=15

2007-02-21 @ 16:11:21
Postat av: jonna

ahaaa, att det är så det går till hade jag missat, men det låter mycket bra :)

och ja, jag läste om middagen med kungen. värstavärsta :P

2007-02-21 @ 21:56:20
Postat av: Hannu

Jag fick åtminstone en och en halv. Men det är ungefär så många jag pallar på ett år. Jag är inte så mycket för sött och sliskigt, ifall det inte är tjejer det handlar om. Err..

NKs temlor är förövrigt tämligen goda. Men som sagt, det är ju inte någon riktigt mat.

Postat av: Jonna

skulle man äta semlor året runt skulle de inte alls vara lika goda... en (eller två eller tre eller fyra) om året räcker.

2007-02-23 @ 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback