BLÄ!

Alltså att igår blogga om vila och halsont var väl det mest korkade jag kunde göra. Det är ju som att utmana ödet.
 
Jag tar tillbaka gårdagens gnäll om ont i halsen, för NU har jag ont i halsen. Sådär ont så man vaknar av det mitt i natten och inte kan sova (sen var jag hungrig som ett monster också). Att R samtidigt låg brevid och sov som en stock irriterade mig något otroligt. LITE SYMPATI TACK! hade jag lust att väcka honom och skrika. 
 
Men nej det är inte synd om mig för att jag har ont i halsen, det är synd om mig för att jag (om det inte skulle råka gå över...) missar träningen. Ja, så skadad i huvudet är jag.
Men hörrni, det där med hjärtmuskelinflammation som man alltid varnas för, hur vanligt är det egentligen att folk drabbas av det...?


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vad jag kan säga om det hela är att ungefär var tionde gång man är förkyld (i genomsnitt) sitter infektionen även i hjärtat. Den typen av infektion orsakas oftast av coxsackie-virus. Anstränger man då kroppen är det stor risk för att hjärtat ansträngs för mycket och tar skada. Får man hjärtmuskelinflammation kan man räkna med att vara borta från träning och ansträngning i minst ett år. En vän åt mig åkte på detta, hon kunde inte träna någon form av gruppträning på 1½ år. Bara för att hon inte kunde hålla sig hemma och ifrån träningen då hon var lite snuvig..

Postat av: Jonna

Vilken tur att jag har nån som kan svara på sånahär frågor. och vilken tur att jag läser det först efter passet :) men jag tog det jääättelugnt... och det var jääättetråkigt att ta det lugnt. men imorgon vilar jag helt!

2007-02-01 @ 21:44:51
Postat av: mor

jag blir så förgrymmat arg på dig. man tränar inte när man är sjuk. punkt slut. Om du inte lyssnar på mig, så lyssna då på Fredrik!!!

2007-02-01 @ 23:13:42
Postat av: jonna

men förlåååååt då. jag ska vila nu.

2007-02-02 @ 16:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback