gillar långa skogspromenader...

Jag och Stina har skrivit en arbetsansökan. Det var roligt.
Jag är övertygad om att en ansökan i form av en kontaktannons skulle funka bra, eller åtminstone ge den anställningsansvarige ett gott skratt. Kort och koncist. Typ;
 
Sökes: Anställd till Gunnars Livs
Finnes: Glad och arbetsvillig tjej med glimten i ögat. Serviceinriktad ut i fingerspetsarna. Hoppas på ett långvarigt och seriös förhållande. Våga satsa, du kommer inte ångra dig!
 
Men Stina tyckte inte det lät lika bra.

Kommentarer
Postat av: Arafinwe

Tjaa... Det kan ju gå "bra men dåligt". Tänk om han tar det hela på liiite mer allvar än dig? :) Första mötet.. Men heeeeeejjj jonna! ;)
Men för övrigt gillar jag iden.. Just för att idag handlar det om att sticka ut från föregående brev. Ska du bli säljare t.ex. Skicka in ett brev där det står typ "Ni står för grundlönen så fixar jag provisionen". Allt för att vara unik...
Jag stödjer faktiskt (skamligt men sant) carolina gynnings senaste krönika på ab, "Jag vill dö som ett original"! Men nej.. Jag följer inte den. Jag surfade runt på ab på jobbet... förlåt då!!! *hmpf*

2007-08-29 @ 07:37:05
Postat av: ullis

Hahaha, det var ju hur kul som helst

Postat av: Jonna

arafinwe: hmmm,det har jag inte tänkt på förstås. förhoppningsvis fattar han (eller hon) att det inte var skrivet direkt åt han/hon. jag tänkte mest på att personen förmodligen kommer minnas det brevet.
ullis: jag ska nog testa det sen när jag måste börja söka jobb... eller nä, jag kommer förmodligen banga ur.

2007-08-29 @ 09:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback