en trevlig kväll :)

Igår fyllde alltså lillasyster 20, och då ska man fira lite. Och vad passar då bättre än ett besök på umppari? nä just det.
 
* Hemma blev jag sminkad av Sandra, som nog inte litade på att jag klarade av det själv samt ville testa sina nya (nåja, nån månad har gått) sminkkunskaper. Jag tackade och tog emot, det vill säga satt med slutna ögon ett tag medans hon gjorde mig fin. Jag kan verkligen inte smink och sånt och tycker därför att det bara är tråååkigt att behöva göra det själv. Mascara är tillräckligt.
 
* Vi fick skjuts med grannen till Torneå, och jag tycker ännu det är konstigt att han får köra bil. Han och lillasyster2 som brukade springa omkring nakna på gården när de var små (ojoj vad glada de blir om de läser här...).
 
* På umppari hade, som vanligt, grottmännen samlats för jakt. Att stå och beställa en drink i baren innebar en 4-5 nyp i rumpan av typer som sedan visslade och låtsades som att det regnade. Trevligt värre.
 
* Jag dansade så jag blev alldeles svettig. Har nog aldrig spenderat så mkt tid på umpparis dansgolv förut. Mycket kul. Hitlåten boten anna spelades, men jag undrar nu i efterhand om jag någonsin fick höra min nya finska favvolåt (som jag presenterade med musikvideo och allt tidigare).
 
* Tryckarna började spelas en timme innan stängning. precis som det ska vara alltså. Man ska ha gott om tid att hitta nån att gå hem med.

 
(bilden: giftgrön drink med svart sugrör med rosa pynt samt en blå elefant. Heeelt omatchande alltså. I bakgrunden en oduschad Stina med gårdagskvällens smink och gammal mjukiströja. Najs.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback