Bjettan - still going strong

Nästan storm ute idag. När jag satt och väntade på lillasyster på IKEA-parkeringen (då visste jag inte att hon hade slutat en timme tidigare...) trodde jag ett tag att våran lilla jetta skulle blåsa omkull. Vad gör man om en bil blåser omkull? Kravlar ur förmodligen.
 
Annars är jettan inte i toppskick för tillfället.
- På grund av trasigt (eller är det helt av?) avgassystem låter det som om vi har en konservburkssamling under bilen när vi kör. Det är ganska najs.
- Fönsterrutan på förarsidan hålls inte uppe om man kör i gupp, och eftersom vägarna här ser ut som de gör får man alltså sitta och veva upp den hela tiden.
- Stereon (eeeh, kassettradion) har tappat "ratten" där man ställer in radiokanaler.
- Ingen av bakdörrarna går att öppna utifrån. Tidigare gick inte förardörren att öppna inifrån men det har läkt på något mystiskt sätt. Puh. Då fick man veva ner rutan och öppna utifrån alternativt kravla över till passagerarsidan och ta sig ut den vägen om man var utan sällskap som kunde släppa ut en.
 
När volvon är borta är det nästan så man funderar på att promenera dit man ska. Men sedan tar man sitt förnuft till fånga och skramlar iväg med gamla Bjettan. Här går man inte i onödan.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Snart har jag oxå körkort, och jag skulle helst vilja ha en skrotbil till en början =)

2007-08-17 @ 22:49:17
Postat av: Jonna

Nej usch, igårkväll när jag körde jettan efter e4:an och det var regnig och kolsvart och jävligt var det enda jag kunde tänka på att den nog inte håller särskilt bra alls om man av någon anledning skulle åka av vägen. jag vill ha en ny och säker bil med trippla luftkuddar och superbromsar :)

2007-08-17 @ 22:54:30
Postat av: Fredrik

Och förhoppningsvis säljer jag iväg våran oh crappy car i helgen så jag får köpa en ny till veckan...

Postat av: Jonna

köpte inte du en ny bil nyss (= i våras)? fast ja man måste ju ha en extra också...

2007-08-18 @ 10:04:32
Postat av: Fredrik

Jo det gjorde vi (Saab 9-5) men utan att säga för mycket så har den inte levt upp till förväntningarna. Lite onödigt mycket krångel och reparationer to say the least.
Den potentiella köparen var här idag och jag hoppas han kör iväg med bilen så kan jag istället investera i en redan fint utsedd bil på bilfirma.

2007-08-18 @ 12:41:20
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback