Dagen i siffror

2007-04-07
 
Antal c-vitaminbrustabletter: 5. Mamma är övertygad om att ALLT kan botas med c-vitamin. Och jag lyder (och tycker att det är gott).
Lördagsgodiskostnad: 30 kr (uuuh, behövdes inte)
Blåmärken på knäna efter att ha lekt ute på isen: Tre. Det gör lite ont när man trycker på dem. Och det måste man ju göra...
Antal pepsodentleenden i Miss USA 2007: Oj, det gick inte att räkna!
Påskkärringar: en enda! men hon var extra söt och gav massage.
Dörrar på jettan som fungerar som de ska: två.... kanske (jettan är värd en egen bloggpost, eller en egen blogg).
Antal gånger jag suckat över att det är synd om mig som känner mig så krasslig: säkert 10. stackars stackars mig.


Kommentarer
Postat av: ef

Man kissar bara ut överskottet av cvitamin, förpestar vattnet för stackars fiskarna i östersjön. Finns ju faktiskt inget belägg för att det har någon betydelse när man är förkyld. Däremot är ju inte brist av c-vitamin särskilt bra för immunsystemet, så man bör se till att man får i sig lite frukt och grönt, även fastän man är student (tänk: nudlar).

Postat av: Jonna

ja, jag vet att överskottet kissas ut. och med tanke på den mängd c-vitamin jag får i mig nu finns det INGEN risk att jag skulle lida av brist på det. men nudlar, neeeejdu det var säkert ett halvår sedan jag åt sådant, det är ju inte nyttigt för fem öre ;)

2007-04-09 @ 22:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback