[Adåob fotoschopp]

Imorse började jag bläddra i boken "Adobe Photoshop 4" som jag hittade i bokhyllan här hemma. Inte mindre än 10 år gammal var den! Hoho vad lättroad jag är (det ska man vara!) men den fungerade nästan som underhållning sådär på morgonkvisten.
 
Jag har bland annat lärt mig att pennan i photoshop fungerar ungefär som en vanlig blyerts, "men räkna inte med att den är tryckkänslig [...] Linjen du ritar blir inte smalare eller tjockare bara för att du trycker olika hårt på musen." Och kom för guds skull ihåg att samma sak gäller med penslarna! 
 
Dessutom har författarna försökt få allt att verka enkelt, lättförståeligt och framför allt modernt genom att slänga in grejer som "schysst, superschysst", "Yahooo!" och andra ungdomliga uttryck här och där. Fick även lära mig att tecknen :) =leende och :D =skratt ej är feltryck, utan används när man "chattar" på "nätet". Det ni.
 
Nåja, jag lärde mig lite nya grejer också, så jag ska inte dissa den totalt. Och så var den ju som sagt var rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback