plink - plonk

Hur länge ska en borrmaskin ladda...? försöker få upp den där tavellisten, men det går som segt.
 
För övrigt försöker både R och jag frenetiskt lära oss att spela på gitarren jag fått av morfar. nothing else matters (som inte spelades av nirvana, utan av metallica. pinsamt. varifrån fick jag det?!) verkade lätt till en början, men efter några plink har jag som kört fast.
Jag måste lära mig den innan han gör det. jag har ju gått gitarrkurs (men fråga inte hur länge sen det var...) och spelat Tom Dooley en sisådär 1000 gånger.
 
synd att han är mycket mer musikalisk än mig... kan falla på det.


Kommentarer
Postat av: genbärare

ge inte upp. du har det i generna...
för övrigt, skaffa en telefon snarast.

2006-09-01 @ 23:08:46
Postat av: ef

Hehe, nej Nothing else matters gjordes VERKLIGEN inte av Nirvana. Hur man kan man ens få för sig det? ;)

Den är inte så himla lätt som man kan tro, dom akustiska bitarna kan vara lite krångliga. Introt är nog det enda som är lätt i den låten. ;-) Vad är det för slags låtar du vill lära dig? Såna akustika grejjer? Lär dig alla vanligaste ackorden till att börja med, det underlättar en hel del. Sen behöver man inte spela andras låtar exakt som dom gör det, det låter helt okej bara man kör rätt ackord.

Postat av: jonna

hehe, ja jag får väl lita på generna då...

ef: ja jag vet inte riktigt vad jag tänkte på. skäms ännu lite.
men att sitta och lära sig grunderna är så tråkigt, jag vill ju kunna spela på en gång :P därför var nothing else matters så bra, det låter ju lite proffsigare än att sitta o spela lille katt...

2006-09-03 @ 13:06:16
Postat av: ef

Jo, det är ju så man tänker. Att det ska låta som en ordentlig låt direkt från början. Men så funkar det inte, med någonting. Nånsin. Utan grunderna är man bara vilse och vet inte vad man håller på med.

Somsagt, ackord ackord. Allt grundar sig på ackord. A till G, och de vanligaste barré-formerna. Med det kan man iaf kompa låtar.

2006-09-03 @ 18:25:10
URL: http://eatfrog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback