när katten är borta...

Jag har hur länge som helst velat testa ett recept på kikärtsgryta som far min tipsat om. Tyckte det lät riktigt spännande med äpple och banan i. Mmm, banan är gott överallt! (särskilt på pizza)
Men det håller inte R med om. Han har likt en femåring skakat på huvudet och vägrat. "Innehåller det inte kött är det inte mat", är hans matslogan (varvat med "bananas are for monkeys").
 
Men nu är han inte här så nu har jag äntligen fått testa, och ja det var gott. 
 
nu ska jag förbereda mig för träning. det innebär pepp-musik.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha, känner igen "Innehåller det inte kött är det inte mat" :D

2006-10-12 @ 15:37:59
Postat av: Jonna

suck, hopplöst är det att ens försöka övertala någon med den inställningen :P

2006-10-12 @ 15:57:37
Postat av: ef

Lite sant är det, tycker jag med, men jag har ansträngt mig för att äta mindre kött. Tex pastasallad med tonfisk, det är ju inte kött. ;) Eller rivna bitar av kalkonskivor, det är ju fågelskinka, typ. Mycket gott, och hälsosamt.

Postat av: jonna

hehe, du är ju nästan vegetarian du ;)
blivande militant och myckat arg vegan kanske. du kan spränga scanbilar och ha dig ;)

2006-10-12 @ 22:22:02
Postat av: Fredrik

Även om jag är en "köttoman" är jag inte främmande för nya smakupplevelser. Kikärtor och banan var dock inte riktigt min melodi..

Vad blev det för torsdagsträning då?

2006-10-13 @ 12:13:18
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

haha, alltså ingen annan än jag verkar tycka att det låter gott..? banan i mat är ju mums!
torsdagsträningen bestod som vanligt av step dance och efteråt tog vi oss faktiskt iväg till gymet. duktigt.

2006-10-13 @ 12:30:23
Postat av: Fredrik

Step Dance?

Aj aj, farligt farligt...

För min del blev det BC+gym igår. Idag någon form av träning efter jobbet, vad vet jag inte ännu.

2006-10-13 @ 13:25:50
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

Neeeej, roligt, roligt :)
fick köra combat idag istället... och moves.

2006-10-13 @ 17:27:43
Postat av: Fredrik

Blev ingen träning alls för mig, var tvungen veckohandla på Maxi istället. :)

2006-10-13 @ 21:35:51
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback