hmmm..

Dagens fundering:
är samhället så oromantiskt att alla val och handlingar vi gör genomförs efter ett överläggande om vad som är mest nyttomaximerande? och inte bara ekonomiskt vid affärer och liknande, utan även vid handlingar som giftemål och upprättande av vänskapsband. är den viktigaste faktorn vid val av vänner/ flickvän/ pojkvän om man tjänar nåt på relationen eller inte? 
"om jag blir kompis med X kommer jag in i den kretsen och har möjlighet att knyta viktiga kontakter o.s.v....på Y däremot tjänar jag ingenting"
  
usch vilken deprimerande syn på livet. alla askungesagor tappar trovärdighet.
 
Wow, det här kan nästan räknas som att jag pluggar...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

hehe, det där har jag också läst om i pedagogik A :)

2006-10-18 @ 17:01:42
Postat av: ef

Cynism är första steget mot den sanna vuxenvärlden.

Postat av: Jonna

mmm, läste också om det i sociologi A-kursen, men det kommer ju upp hela tiden :) intressant är det, men deprimerande.

2006-10-18 @ 21:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback