en bra söndag!

Var en sväng på nolia weekendmässan och trängdes med halva umeå men var inte särskilt intresserad av nåt som utställarna hade att erbjuda. förutom godis, om det varit lördag. nu känner jag mig jätteelak, men det är faktiskt jobbigt när alla föräldrar prompt ska ta med sina barnvagnar in och trängas och ha sig. det är nog trångt ändå! ... förlåt.
 
kom hem och läste lite i
camilla läckbergs predikanten (ja, en riktig bok! som inte har nåt att göra med Durkheim, kvantitativa undersökningsmetoder, symbolisk interaktionism eller AGIL-scheman. ååh, det är så kul med vanliga böcker!)
 
somnade och vaknade till ungefär 40 minuter innan combatpasset jag tänkt gå på började. stod och gäspade lite i början och hade svårt med balansen, men sen jäääklar...
 
nu sen middag, strax ska vi kolla på babas bilar och äta glass :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Så du menar alltså att föräldrar med barnvagn inte ska ha tillåtelse att gå på mässor bara för att det är trångt? Ska vi tvingas sitta hemma som några djur i bur bara för att vi har barn?

*grrrr*

Vänta bara tills du själv kör omkring med barnvagn. Det här är ett ämne som får mig att gå igång på varenda cylinder + turbo...

Postat av: jonna

men förlåt, jag saaa ju att jag känner mig jätteelak. jag tycker visst att barnvagnar ska vara tillåtet överallt, men just då blev jag så irriterad av att bli påkörd av dem. kan man inte ha babyn i såndär rygg-grej...? de tar inte så mycket plats...?

2006-10-30 @ 12:59:35
Postat av: Fredrik

1. Vet du vad en sån kostar?
2. Vet du hur jobbigt det är för ryggen?
3. Vet du hur bekvämt det är med barnvagn då babyn/ungen ska sova?
4. Det är lätt att säga si eller så innan man själv har barn. Vänta ska du få se då du själv får en massa fördömande blickar från okända personer bara för att du som småbarnsförälder även har lusten att ge dig ut och uppleva saker.

Vi lånade en sån där ryggmackapär till Lukas då han var liten. Efter ett användande klassade jag ryggskottsrisken till 99.9% om man använde den mer än en gång. Huvaligen en sån sak...

Usch vad jag låter kritisk men det här är verkligen ett ämne som triggar igång mig nåt fruktansvärt. Jag är i grund och botten egentligen väldigt snäll av mig. :)

2006-10-30 @ 14:34:30
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

okejdå, jag ber om ursäkt och tar tillbaks allt (vågar inte annat) förutom att det var trångt på mässan.
fred...?
:)

2006-10-30 @ 15:20:12
Postat av: Fredrik

Hihi, fred.. :)

2006-10-31 @ 08:56:19
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback