dags igen...

trist
Jäklar, den 16:e oktober ska ansökningarna för nästa termins kurser vara inne. Vi började ju just denna!
Eftersom momentet vi läser nu är så jääädra trist känner jag mig inte alls sugen på att fortsätta med sociologi c-kursen. Att läsa svenska böcker om hiphopkulturen i invandrartäta förorter var väl roligt, men att på engelska behöva läsa om vad teorier är för någonting och varför man ska ha sådana är inte alls lika kul.
 

Så, är det bara jag som är bortskämd som endast vill läsa sånt som är roligt och intressant hela tiden? 
 
hade jag haft något som helst mål med mina studier hade det kanske vart lite lättare...


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh nej, är det så snart man måste söka, det hade jag helt förträngt. Jag trivs superbra på mitt program (Informationsdesign med inriktning på text) men det är ändå alltid lika jobbigt att söka kurser...

Postat av: Fredrik

Blev lite förvånad över att det var kurssökardags redan. Iofs håller jag på med exjobbet och borde inte söka fler kurser, men då jag vill bli en sån där peta-på-folk-snubbe-med-roliga-instrument så kräver det lite komplettering. Måste fixa det nästa vecka..

Och nej, man är inte bortskämd för att man bara vill läsa det som är roligt. Å andra sidan, läste man ingenting tråkigt så visste man ju inte heller vad som vore rolig läsning.

2006-10-05 @ 19:17:57
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

jag har nästan panik över det där kursvalet. om jag inte fortsätter med det här, vad tusan ska jag göra då? byta inriktning helt bara sådär, får man det..? eller jo, men ids man?

2006-10-05 @ 20:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback