tvättajm

När jag kom ner till tvättstugan imorse stod där en kvinna och fyllde torktumlaren och torkskåpet med kläder.
- Ska du börja tvätta nu? Du får plocka ut det här sen.
- Ööh... vah?
- Jag ska fara. Plocka ur kläderna och lägg dem där borta bara.
- Ehm.. okej...
 
Jag ska säga er att det kändes väldigt konstigt att stå och hålla på med någon okänd människas strumpor, underkläder, sängkläder och arbetskläder (att gissa var hon jobbade var inte svårt).
 
För övrigt kommer jag, när jag blir gammal, bli en såndär gnälltant som sätter upp lappar i tvättstugan om att man måste städa efter sig och inte lämna tvättmaskinerna fulla med tvättmedelsklumpar och gegg. Eller nej förresten, när jag blir gammal ska jag ju ha eget hus och egen tvättmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback