fönstertittande

Jag har börjat uppskatta de dagliga promenaderna mellan hemmet och skolan/IKSU.
Går och nynnar/mimar till musiken på MP3spelaren (ser heeelt vettigt ut) och tjuvkikar in hos folk. Men varför ska det vara så kul att kolla in genom folks fönster?! Jag känner mig ju som värsta...fönstertittaren (näää). Och efter tiden på matematikgränd vet jag ju att det inte alltid är så jäkla kul när man bor på bottenvåningen och folk tittar in. Måste försöka skärpa mig.
 
Dagens step muskel-pass var svettigt, så nu kan jag med hyfsat gott samvete mumsa på de äckligt onyttiga kladdmuffinsen jag bakade idag. Mmm.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Därför att vi människor av naturen är nyfikna. Det är hysteriskt intressant att titta in i andras fönster, även om det i grund och botten inte ger någonting.

(förutom den gången då jag såg något lite mera naket umgänge och kände mig som värsta hemska fluktaren)

Postat av: jonna

Ja men det är ju så kul att se om folk har bra inredningssmak eller inte :P
men usch, läskigt. det är nog något som skulle få mig att dra ner på fönstertittandet..

2006-11-15 @ 09:56:46
Postat av: Fredrik

Och inte blev det bättre av att dagen efter publicerade Aftonbladet en artikel om att det svenska folket smygtittar på andra personer när dom har sexuellt umgänge i större utsträckning än vad man tidigare trott.

Kände mig som värsta sexförbrytaren.

Det har dock inte fått mig att reducera mitt fönstertittande. Människan är en skadad ras.. (eller så är det bara jag)

2006-11-15 @ 18:23:10
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

Hahaha. vilket roligt sammanträffande :)
men nej, det är inte bara du.

2006-11-15 @ 19:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback