fantasi

Förra helgen satt jag i bilen utenför statoil och väntade på R. Då fick jag se två barn komma smygande likt hemliga agenter (eller möjligen spioner). Med ryggarna tätt tryckta mot väggen närmade de sig försiktigt knuten, storasystern(?) tog täten och i handen höll hon en ketchupflaska precis som om det vore ett vapen. Det såg ut att vara en spännande lek.
  
När jag var liten var det alltid jätteroligt att hälsa på hos mormor och morfar. På toaletten fanns en korg full med papiljotter, och de kunde man bygga massa roliga gubbar av. Inne på kontoret (där lådorna var fulla med spännande gamla saker) satt vi och lekte att vi jobbade. Och det roligaste av allt var mormors glasskålar fyllda med knappar i alla möjliga färger och former, de hällde vi ut i sängen och lekte med.
 
Tänk om man hade kvar den där fantasin. Jag menar, kan man roa sig med papiljotter och knappar, då kan man väl aldrig behöva ha tråkigt? Istället sätter jag på datorn, slöläser massa bloggar, suckar över att det inte är något på tv och gnäller på R över att jag vill hitta på något.
Kanske borde ge mig ut och leka spion istället.

Kommentarer
Postat av: pauo

håller med, those were the days! nuförtiden är det mission impossible att vara ologisk nog att leka med småkusinerna, det är synd..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback