vetenskap

Idag har jag genomför en högst vetenskaplig empirisk undersökning om hur mycket man får för sina pengar i dagens samhälle. resultatet av studien lyder som följer:
För 915 kronor får man;
- en madrass
- ett par träningsbyxor (modell kort eftersom jag gett upp hoppet om att hitta ett par vanliga som inte är på tok för korta eller breda nog för två personer)
- en tuff hockyklubba för juniorer
- en puck 
 
Har ännu inte hunnit dra några slutsatser om detta... förutom att en juniorhockeyklubba kanske inte riktigt räcker till om man är över 170 cm och dessutom ska stå på ett par skridskor. jag planerar däremot att följa upp studien genom att regelbundet göra nya undersökningar, kommer dock att välja olika varor vid varje tillfälle för att få ett så brett undersökningsmaterial som möjligt. 
 
Och jag planerar att få min doktorshatt till sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback