Tema: Gröt


1. Hur ofta äter du gröt?
varje morgon! det gör att jag får känna mig någorlunda nyttig... all glass och sånt gör visserligen att jag hamnar på +/- noll nästan varje dag..
 
2. Brukar du göra egen gröt, vilken sorts gröt då?
egen gröt..? vilken korkad fråga. jag kokar den själv, jaaa. av 50% vanliga havregryn, 50% fiberberikade havregryn plus lite linfrön. (intresseklubben antecknar) fast det blir ju mer än 100%, precis som i den där korkade mcdonalds-reklamen...
 
3. Hur nyttigt tycker du det är att äta gröt?
det gör att jag känner mig nyttig iaf. och det är massa fibrer och annat bra i det, så jag tycker det är ruskigt nyttigt! kan man äta en bättre frukost...?!
 
4. Vilken är den godaste gröten?
mannagrynsgröt med blåbärssoppa, när man gör en blomma i gröten, som pappa brukade göra :)
men det orkar jag inte göra, och det blir mycket socker med blåbärssoppa i. så godast just nu är havregrynsgröt med kanel och äppelmos.
 
jag ska nog skriva en avhandling om havregrynsgröt.
.. när jag är nykter.