sovmorgon..?

jag är helt säker på att det inte är hälsosamt att stiga upp för tidigt på mornarna, jag blir sjuk av det. yr i huvudet, alldeles grötig i skallen, illamående och så hettar det i ansiktet - sjukhetstecken allihop. det är nästan så man måste ringa och sjukanmäla sig när mobilen börjar pipa 06.15. 
 
nå, efter att i åtta timmar växlat mellan att vara kassörska, kundtjänst:are, frukt-tant och frys-nisse for jag ut till riekkola med systrarna. amanda tyckte det var väääärsta häftigt att hon blev svettig efter 6 kilometer eljusspår och jag tvingades känna på hennes panna för att intyga att den inte var torr. stina hade dålig kondition och tyckte mest att vi skulle bära henne för att få maximal benträning.
 
sen åkte vi till salmis en sväng för att kolla på stugan som några överkalixbor slängde upp på våran tomt idag, precis som jehovas vittnen en gång gjorde ute på våran lilla-vasaloppet-äng. tokigt att det går så fort att sätta ihop ett hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback