hockey vs. backhoppning

Hockeyn går väl inge´vidare, så istället sitter jag och funderar på backhoppning - bara för att det är en så otroligt tråkig, enformig och händelselös sport.
 
Jag ser två stora problem med backhoppning.
För det första tar det alldeles för lång tid när alla ska hoppa en i taget. så här föreslår jag en liten förändring. varför inte bredda backen och låta trikågubbarna hoppa i heat? typ 10 åt gången eller nåt, här skulle man spara mycket tid. och senast idag fick jag av våran lärare höra att tid är pengar. och ja, tacklingar i backen ska vara tillåtet.
  
hoppa
 
Sedan förstår jag mig inte på det där med att man får poäng för hur snyggt man landar. tänk om anja skulle uppgraderas från brons till silver för att hon åkte snyggare, hade bättre vinklar i kurvorna eller nåt.  eller om hockeydamerna skulle få extramål för att deras matchdräkter är snyggare. ääh, svammel.
så varför inte göra om "landningsbanan" lite? sedan när alla hopparna landat kan man springa ut i banan och mäta vem som kom längst. om någon skulle lyckats landa stående kan den personen förstås belönas med ett diplom eller en ostmacka eller något annat trevligt.
 
backe
 
åo shidit, sverige gjorde ju mål! nej nu ska jag koncentrera mig på hockeyn igen.

Kommentarer
Postat av: morsan

har du lekt i photoshop? snyggt!

2006-02-22 @ 22:14:10
Postat av: jonna

hehe, okej nu ska vi inte överdriva här!

2006-02-22 @ 22:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback