Julmys

Ja det var ju som sagt var så att det enda giltiga skälet till att börja julpynta innan första advent var om någon var döende. Men jag undrar vad reglerna säger om att plocka ner julpyntet? Är det stenhårt på tjugondagknut? För jag vill aaaaldrig ta ner min julstjärna från fönstret igen. Det blir så mysigt!
 
(Nyttig information: i alla andra länder förutom Sverige, Finland och delar av Norge, är julen slut i och med trettondedag jul. Vi har alltså en vecka längre jul. Lyllos oss! ..och skulle denna information inte stämma får ni skicka hatbreven till wikipedia.)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Julpyntet ska ner före nyårsafton, inga undantag!

Kan någon överhuvudtaget förklara för mig vad julpynt har med nyårsafton att göra?

Nä precis, som jag trodde..

Postat av: jonna

Före nyårsafton?! nej vet du vad. bara för att du plockade fram det på tok för tidigt och alltså kommer hinna bli trött på det innan oss andra. jag ska då ha kvar mitt till mitten av februari ;)

2006-12-06 @ 13:41:29
Postat av: Fredrik

Att julpyntet ska bort före nyårsafton har ingenting att göra med när det plockas fram. Om så julpyntet sätts upp närmare den 2:a advent åker det ut före nyår. Faktiskt!

2006-12-06 @ 16:57:09
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

men vaddå, vad hände med att "på tjugondagknut dansas julen ut"...? före nyårsafton är otänkbart! sådetså!

2006-12-06 @ 18:21:51
Postat av: Fredrik

Äh, ett gammalt dammigt talesätt man fullkomligt ska ignorera i dessa moderna tider.

Se det såhär; varför ska du julpynta två gånger om året? I kommande januari 2007 är det faktiskt nästan ett helt år tills det är jul men av någon anledning så har man julpyntat. Helt normalt är det väl inte...??

2006-12-07 @ 08:43:09
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback