Julkalendrar åt folket!

Julkalendrar är bra, de får december att gå så mycket snabbare. Även denna morgon har jag (och alla barn mellan 5-10 år?) stigit upp 08.55 för att se på LasseMajas detektivbyrå. Man får passa på under helgerna, inte en chans att jag, som på senaste tiden blivit värsta sjusovaren, kommer vara uppe vid 07.15 imorgon för att kolla (men ingen fara på taket, svt.se räddar mig).
 
Den roligaste julkalendern hittar man dock i bloggform, här. Det är så spännande att läsa bland kommentarerna och försöka lista ut vad det rätta svaret kan vara utifrån de omöjliga ledtrådarna (90% av gångerna har jag dock inte den blekaste om vad svaret är...). 
 
Kvarteret skatan har också en julkalender på internet, och för den lite mer modeintresserade har hotspot en julkalender med fina priser.
 
- Men trots otaliga julkalendrar infinner sig ingen riktig julstämning så länge vi inte får någon snö :(

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Kan upplysa dig om att även ca 220 kilometer norr om Umeå i grotthålan Piteå finns det inte heller någon snö. Gråmultna gräsmattor och ängar så långt ögat kan nå.

Julkänsla? Kiss my nånting...

2006-12-03 @ 11:42:36
Postat av: mor

GRATTIS!!! Du var tydligen den enda som gissade rätt på Lottens kluriga kalendergiss. Bara så du vet, jag är mäkta stolt.

2006-12-03 @ 15:05:56
Postat av: Jonna

Jag kontrar med att 386 kilometer (enligt hitta.se) norr om Umeå, uppe i Haparanda, finns heller ingen snö (tror jag..?). det är nästan sorgligt.

och mamma: haha, det var inte svårt att göra dig stolt :)

2006-12-03 @ 19:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback