redan less på kurslitteraturen

Alltså vad är det med alla gamla dammiga professorer, kan de inte lära sig att använda vanligt språk så vi vanliga människor har en chans att förstå vad de menar?!
Cyklade till UB för att sitta och läsa om globalisering, vilket skulle kunna vara riktigt intressant, om inte hela boken bestod av meningar som denna;


Samtidigt som det erkände de rumsliga kartornas subjektiva relativitet, neutraliserade det samtidigt denna relativitets inflytande; det avpersionifierade följderna av perceptionernas subjektiva ursprung nästan lika radikalt som Husserls bild av mening som sprungen ur "transcendental" subjektivitet.
  
Men vafaaaaan. Varför snåla med punkterna på detta sätt? och varför detta missbrukande av fina och krångliga ord?! Boken hade lika gärna kunnat vara skriven på tyska, jag hade fått ut lika mycket av den.
 
Så... jag gav upp och cyklade ner på stan med H och K istället.

Kommentarer
Postat av: ef

Jag har funderat på detsamma. Det verkar som om det finns en prestige i att skriva svårlästa texter bland de högre akademikerna. Desto fler ord och desto krångligare ord, ju mer POINTS får man.

Och värst är viss amerikansk litteratur.

Postat av: Fredrik

Och jag trodde medicinsk litteratur var svår men dra på trissor, det där är ju grekiska..!

2006-09-11 @ 14:10:06
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback