Fredagsfyran v32-06 (en dag för sent)

Tema: 11 september, 2001

  
1) Om en månad är det exakt fem år sedan terroristattackerna i USA. Vad minns du från den dagen (var du var, vad du gjorde, hur du fick veta, etc)?

Jag minns att sandra ringde och frågade om jag hört vad som hänt och att hon lät orolig över vad som skulle kunna hända. jag fattade inte att det var så allvarligt och skojade om att hon skulle ta på sig en cykelhjälm för säkerhets skull.
  
2) Snart har två filmer om händelserna,
United 93 och World Trade Center, premiär. Var det för tidigt att göra dessa filmer?
De vars anhöriga omkom tycker kanske det, jag är mest förvånad över att det dröjde så länge.
  

3) Har ditt liv förändrats sedan den dagen och i så fall hur?

Jag tycker nu att det är bra med mycket kontroller och vakter på flygplatser.
  
4) Hundratals personer sitter fängslade utan rättegång på Guantánamobasen. Vad vet du om detta och vad tycker du?
Ärligt talat så vet jag nästan ingenting om det. men rättegångar borde ju vara självklara och ha skett för länge sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback