dagens ordspråk

stugan - promenad på isen - lite sol för en gångs skull - vatten på isen - blöta hundar - känningar i benet
 
dagens påhittade ordspråk: "Nej nu ska vi inte sätta haspar på taket".
omedvetet uppfunnet av stina (inte tre år gammal) som försökte få fram att mamma var hispig. hur man ska använda ordspråket tyckte jag var självklart, men det tog ett tag innan jag fick de andra att förstå det. en förklaring här vet jag inte om jag orkar försöka mig på...
 
förövrigt har vi varit till torneå och köpt ruskigt god lakrits. mmm. mamma skulle försöka betala med massa små euro-mynt hon hade i börsen. hon var som ett barn som inte visste hur mycket pengarna var värda och jag fick stå och räkna högt åt henne i kassan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback