engelska texter

försöker förbereda mig inför en föreläsning vi har klockan tre. (för-för-för-för)
har läst 2½ artiklar av tre som vi ska ha läst. inte för att man blir av med huvudet ifall man inte gjort det... de verkar nästan förvänta sig att vi inte läst på.
 
är lite småless på den här engelskan nu, varför kan de inte bara översätta texterna till svenska?! skulle bli extra arbetstillfällen och vi studenter skulle få det mycket lättare att förstå det vi ska förstå. men nej. nån text är till och med skriven av svenskar, fast på engelska. de vill nog bara göra sig märkvärdiga. blah!
 
pajen igår blev förresten ruskigt god. mmm. måste göras fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Zibbo

Man skulle lite cyniskt kunna säga att de utgår lite från att ingen läser artiklarna för att det flesta inte gör det ;) oavsett kurs brukar det vara så.

Engelska är väl inte så svårt, var glad att du inte har texter på tyska eller danska. :)

Postat av: ef

Ahh, akademisk engelska ja. :) som ett helt nytt språk.

2005-09-15 @ 19:23:14
URL: http://eatfrog.blogspot.com
Postat av: jonna

hade jag böcker på tyska eller danska så..ja nån sån kurs skulle jag ju inte kunna läsa.

och javisst, jag sitter med ordboken brevid mig hela tiden.

2005-09-15 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback