en tisdag

dagens händelser:
 
kl. tidigt: dammsög för första gången sedan inflyttningsdagen. det behövdes! varför det inte skett tidigare? ja jag skyller på att jag haft för mkt att göra .
kl. lite senare kom vårat kära haparandablad :D
kl. 13.15 började en föreläsning om internationell ekonomi och politik efter 1945, det var mycket intressantare än det låter! bra att man har det mesta i bakhuvudet från samhällsvetenskapslektionerna med anita.
kl.16.10 tävlingscykling hem, jag på min mommocykel och sandra på sin oljade blixten med finesser som växlar, jag förlorade.
 
nu ska vi äta lite och sen bär det iväg till födelsedagsbarnet emma.

Kommentarer
Postat av: ef

Själv hade jag föreläsning i 4h om studieteknik. Var helt intressant, lite småtips att tänka på. Nu har jag post-its i 5 olika färger. ;)
Nej, nu är min paus slut, åter till läsandet.

2005-09-06 @ 17:24:31
Postat av: jonna

oj, en sån föreläsning vill jag också lyssna på... men den kan få kortas ner en aning :)

2005-09-06 @ 21:58:41
Postat av: mor

Apropå föreläsningar, så var jag i onsdags och lyssnade på Kay Pollack. Hans ord är ju bara för sanna...
"Jag har ansvar för alla tankar jag tänker"
"Hur mitt liv ter sig är ett resultat av mina tankar"
"De bilder jag tillåter mig att se av mig själv – de bilderna ser jag till blir sanna"
"Jag ensam har ansvar för mitt liv"
"Mina tankar om andra människor är meddelanden till mig - om mig själv"
...Du kan läsa mer om detta i nästa Haparandablad.

2005-09-07 @ 19:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback