farlig hårfärgning

Alltå det här är jag rädd för, livrädd!
Jag har varit riktigt snäll mot mitt hår genom åren, allt jag har gjort är slingat det en gång, och det beror delvis på att jag är 99% säker på att om jag skulle göra det oftare så skulle allt tillslut falla av.

 

Nej jag känner ingen som drabbats, men bara därför är ju chanserna ännu större att det skulle drabba mig! Åååh, hemska tanke. Hemska kemikalier. Jag får nog använda henna-färg om jag någon gång skulle drabbas av akut färga-håret-feber.

 

Men vad är dethär?! 

 

 "Det är t. ex. svagt och övergående ögonirriterande då 100 mg koncentrerat färgämne droppas i ögonen på kaniner."

 

Men fy 17, nu kan man ju inte använda det heller utan att tänka på de små söta och helt oskyldiga kaninerna som fick ämnet droppat i ögonen.

Nej jag behåller nog min hårfärg.


Kommentarer
Postat av: Hellena

Du jag är 15 år och började färga mitt hår när jag var 11 år. Jag har färgat det 5 gånger tror jag, i olika färger och med olika märken. Det ända som hänt med mitt hår är att jag inte är lika blond längre. Men det är jag bara glad för. Jag ska snart färga mitt hår permanent i blått. Och jag tror inte det kommer att förstöra mitt hår.
Mitt hår är typ min käraste ägodel och jag skulle inte göra någonting för att skada det och jag älskar att färga det. Jag hoppas du inte kommer att förbli rädd. Det är roligt med förändringar // Hellena
P.S Hur många människor i Sverige har råkat ut för det där av alla de som har färgat? Säkert 1 av 1000 eller till och med mycket färre.

2006-04-13 @ 12:19:46
Postat av: Malin

Jag tror inte att det är någon fara faktiskt, jag har aldrig färgat mitt hår förut jag gjorde det första gången idag :) Jag tonade det och mitt hår sitter kvar än ;) Jag är jättenöjd och jag ska förtsätta färga håret i olika färger, det är jätteskoj! :D

2006-12-21 @ 21:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback