bokkedjan

Okej, nu ska jag för tredje gången svara på de här bokfrågorna som sprider sig fortare än virus här bland bloggarna. Blir det något fel denna gång också sätter jag mig ner på golvet och grinar.

 

Antal böcker jag äger

Har en förmåga att alltid köpa massa pocketböcker som jag sen inte hinner (orkar) läsa. Om jag sedan får räkna med alla gamla Kitty- och tvillingarnaböcker jag faktiskt har kvar så blir de nog en hel del. Men inte runt 500 som jag läst att vissa har, eller så ljuger ni bara för att verka ordentligt pålästa och märkvärdiga.

 

Senaste boken jag köpte

Hmm, kanske Mannen och hustrun av Tony Parsons. Den var snygg, men dålig -så jag har inte läst klart den.

 

Senaste boken jag läste

Håller på med Ett fruset liv av Karin Wahlberg. Den är klart godkänd.

 

Fem böcker som betyder mycket för mig

- Måste börja med alla Kitty-böckerna man sträckläste på inte ens en timme. Det gick inte att slita sig!

- Liftarens guide till galaxen som är den roligaste bok jag vet, skrattar högt varje gång jag läser ur den. "Skeppet svävade i luften på precis samma sätt som en tegelsten inte gör." Fantastiskt.

- Gömda av Liza Marklund. Tusan vad arg jag blev när jag läste den.

- Alkemisten var en riktigt mysig bok.

- Och sen då.. ja jag drar till med Populärmusik från vittula. Den var ju kul...

 

Be fem personen själv skriva om sina böcker

Nää, vad svårt, alla jag vet har ju svarat redan. Men ok, jag säger kungen, Göran P, Linda Skugge, Kay Pollak och min mormor. Chanserna är ju stora.


Kommentarer
Postat av: cjdwab

art jhdsgfj1 abcbaa01a0 here


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback