"Chica - för smarta tjejer med lust på livet!"

Varför har jag trott att tidningen chica riktade sig till tjejer/kvinnor i 25-40 års åldern?

Det måste vara för namnet... det har ju samma klang som de där "tantigare" tidningarna Tara och Burda(?).

men shit alltså, jag var ju helt fel ute.

 

 

Här en dag när jag och stina vill läsa nån tidning plockade jag åt mig första bästa, ja det blev alltså Chica.

och jag fick:

- se en bild på en "goding" från serien Drake & Josh (som väl visas på nickelodeon?)

- läsa om Jessica Albas första pojkvän och hur hon mådde som tonåring

- tips på hur man gör när man hånglar för första gången

- samt göra hundra olika tester för att se vilka killar jag faller för.

 

 

ja det här var ju som veckorevyn för tjejer i 13års åldern.. och jag hade alltså missuppfattat allt.

 

 

Men i nästa nummer får man läsa om "allas vår älskling Daaaaaarin" så jag borde kanske ge den en till chans ;)


Kommentarer
Postat av: "Lilla ansiktet" på svenska

hihihi och fniss - så tossigt det kan bli! Men nu vet du att det är en fjortistidning. Lite extra kuriosa till dig, chica betyder flicka på spanska. Och då blir ju pojke chico...;)

2005-07-19 @ 21:52:38
Postat av: Jonna

jodå jag vet att chica betyder flicka, men det tänkte jag som inte ens på :P
haha.

2005-07-20 @ 15:24:41
Postat av: HuM

finns det verkligen smarta tjejer?

2007-01-12 @ 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback