surströmming :)

japps, idag är det surströmmingspremiär, det missar ni väl inte? :)

 

har planerat att hinna med att äta det med familjen en gång innan jag flyttar, i helg tror jag. pojkvännen rynkade på näsan och lät ungefär som en sexåring när jag berättade om planerna. "nej uuuusch vad ääääckligt!" nå det är ju bara för honom att välja - umgås med mig eller inte. :)

 

för något år sedan när vi åt surströmming här hemma hos oss stängde jag och mina systrar dörrarna till våra rum för att försöka hålla stanken borta därifrån. det var inget smart drag.

när vi skulle lägga oss senare på kvällen hade 99% av dofterna lämnat huset, men när vi öppnade dörrarna till våra rum så stank det däremot där inne. uuh. så gör inte så!

 

surströmming

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback